Flonk Hotels: Arbeidsmarktcommunicatie
In een krappe arbeidsmarkt is het vinden van de juiste mensen geen eenvoudige opgave. Vacatures zijn snel geplaatst, maar hoe zorg je ervoor dat ze ook daadwerkelijk ingevuld worden? Voor Flonk Hotels gingen we op zoek naar dat unieke element: het echte Flonk-gevoel.
2 apr 2025

Hoe werf je personeel en zorg je dat je vacatures gevuld blijven? Het echte Flonk-gevoel!

In een krappe arbeidsmarkt is het vinden van de juiste mensen geen eenvoudige opgave. Vacatures zijn snel geplaatst, maar hoe zorg je ervoor dat ze ook daadwerkelijk ingevuld worden? Het antwoord ligt niet alleen in de functieomschrijving, maar vooral in het gevoel dat je als werkgever weet over te brengen. Voor Flonk Hotels gingen we op zoek naar dat unieke element: het echte Flonk-gevoel.
Het verhaal achter de vacature
Een standaard vacaturetekst is niet genoeg. Mensen willen niet alleen weten wát ze gaan doen, maar vooral waaróm ze juist bij Flonk Hotels willen werken. Daarom doken we in de verhalen van de medewerkers. Wat drijft hen? Waarom kiezen zij elke dag opnieuw voor Flonk? En wat maakt hun werk zo bijzonder?
Echte mensen, echte verhalen
Van de front office tot de ontbijtmedewerkers, van salesmanager tot valetparker – we spraken medewerkers uit alle lagen van het bedrijf. Hun verhalen legden de kern van Flonk bloot: een warme, gastvrije sfeer waarin iedereen zich welkom voelt en kan groeien. Dit hebben we omgezet naar krachtige medewerkers verhalen, die niet alleen de functies, maar ook de trots en teamspirit binnen Flonk laten zien. Employee-branding, met een twist dus
Meer dan een baan: een beleving
Door deze verhalen te bundelen via de website, laten we potentiële nieuwe collega’s zien wat het écht betekent om bij Flonk Hotels te werken. Geen standaard wervingspraatje, maar een inkijkje in de bedrijfscultuur en beleving van het bedrijf. Dit trekt ook de juiste mensen aan – mensen die passen bij het Flonk-gevoel.